onsdag 27 januari 2010

Då var det dags att åka till Spanien i morgon. Fan vad soft det ska bli. Men självklart kommer ångesten över djuren krypande. Blir så orolig för att det ska hända något när jag är borta. Risken är liten att det händer något, men man vet aldrig. Vill ju vara här om det händer något.

Sen vankas det ju snö storm i morgon, känns ju jävligt bra. Blir säkert stora förseningar. Fick ett sms av fritidsresor i dag där dom skrev om försäkringar ifall det blir förseningar på grund av snöstorm. Känns ju betryggande.

Vårat plan går ju 16.15 så jag hoppas att dom har rensat upp sen dess. Känns inte så tryggt att lyfta i ett snöigt helvete heller. Men så fort vi är uppe i luften så är det okej. Dör vi så dör vi.

Ska bli skönt att få komma iväg en vecka med allting som har varit och allting som kommer, ska verkligen försöka att slappna av. Ska bara ta dagen som det kommer och inte försöka lösa alla problem som finns i världen under min semester.

Så nu är väskan packad, har ju alldeles för mycket saker med mig som vanligt.
Ska bara packa ner det sista.

I dag ska jag till sjukgymnasten. Sen är det hem och ordna det sista inför resan. Måste laga mat till råttorna så dom står sig dom första dagarna. Juan är inte så villig att laga massa mat. Så det blir ordentlig mat i 3 dagar sen blir det sallad från pizzerian i två dagar. Skink sallad är populärt här hemma. En dag med vällnig
och sen blir det barnmat och sallad och någon dag med pasta och kött.
Det ska nog gå vägen.

har skrivit 3 sidor till Juan om allting som kan uppstå under en vecka.
Har ordnat det mesta inför hans tid som råttvakt.

Katterna är inget problem dom klarar han utan papper, men råttorna är ju lite känsligare.

Men nu får råttorna semester från mig också. Det kommer nog bli populärt. Ingen hemsk matte som bråkar omkring med dom.

Nu försöker Gay väcka Juan genom att skrapa på sovrums dörren. hehe.

Inga kommentarer: