måndag 18 januari 2010

Fearless är en ond liten råtta idag

I dag har jag haft fullt upp hela dagen. Sjukgymnast och psykolog.
Sen så åkte jag till kustbostäder och hämtade en nyckel till råttrummet, så jag kan låsa. För då kan råttorna vara ute hela natten. Fearless har en förmåga att stå vid dörren och krafsa så fort hon hör att jag är utanför. Katterna blir galna och står och krafsar på andra sidan. Så det är ett förbannat krafsande. Desstom är det ett hål under dörren där det gått en kabel. Så jag är orolig att en lång klo ska kunna skada liten råtta. Men jag kan inte stoppa en pappersbit där heller, för om katterna får tag i den så drar dom ut den, likadant om råttorna får tag i den, så det är en kortsiktig lösning.

Men nu kan jag ju låsa dörren så det hindrar katterna från att hoppa på dörr handtaget och få upp dörren. Men kan ju inte påstå att det hjälper så mycket mot krafsandet som uppstår, så råttorna får nog sova inne i buren på nätterna, för detta är inte hållbart.

Så det är bara jaga råttor på nätterna, men när jag är i spanien så vill jag ju göra det lättare för Juan så han slipper jaga. För tro inte att dom kommer frivilligt. Nej då.

Jaja det är ett senare problem.

Nu sitter jag bara och önskar och hoppas på att SSAB ringer i morgon. Hoppas att jag får komma på intervuj iallafall. Vore helt underbart att få börja jobba treskift. Skulle passa mig alldeles utmärkt och jag tror att jag verkligen skulle trivas med jobbet där också.
Håll tummarna för mig.

Nej nu ska jag diska och sen jaga råttor och sen mata lite katter och kela lite med dom, sen sova förhoppningsvis. Beror lite på hur magen ska ha det.

Godnatt

Inga kommentarer: