onsdag 7 april 2010

Sitter här, har ganska nyligen kommit hem från jobbet.
Ett jobb som jag gillar väldigt mycket, när allting funkar. Det får gärna bli flera pass som detta som varit i kväll. När allting bara flyter på så som det ska göra.

Tänker tillbaka på mitt gamla jobb.
Lyssnar på begravningsmusik. Jag saknar det jobbet på många sätt, men samtidigt är jag glad att jag slutade. Jag är lite för ung för det.
Önskar att jag började med det jobbet senare i livet, för då hade jag varit kvar, helt klart.
Det var ett jobb med så mycket respekt och känsla, att jobba med människor i den svåra stunden var givande men också mycket tungt. Livet är så orättvist. Döden är en sådan naturlig del av vårat liv. Ingen av oss kommer kunna undvika den.


Hmm kanske borde gå och lägga mig och sluta fundera..

Inga kommentarer: