tisdag 9 mars 2010

Kranskolan

Första dagen på kranskola idag.
Det är allt än lätt. Teorin är fan omöjlig att förstå sig på. Sen dom praktiska övningarna går bra men jag ska klara den där banan på 12 minuter, gjorde den på 20 minuter i dag, inge vidare stabilt känner jag. Men jag har två dagar till på mig, så jag hoppas verkligen att det kommer gå bättre.

Kan inte fatta att det finns så mycket information om kranar. hur du ska surra fast last med vad och hur tungt det är. Sen om lasten är varm osv.

och hur varmt är varmt? är det stål verket varmt? eller är det 100 grader eller vad? snurrigt värre är det. Så det är rå plugga som gäller dessa dagar, i morgon ska jag till Roger som ska få hjälpa mig igenom det värsta av teorin.

Jag är van att lyfta personer i en vanlig personlift, max 180 kg. Men nu är vi uppe i typ 100 ton klassen, det är lite skillnad känner jag.

Sen har underbara Juan städat råttburen idag.
Han åkte på någon form av magsjuka i går, jag vad bara lös i magen men han kräktes.
Men nu är det bättre och i kväll ska han jobba. Känns ju inte helt fel att ha två industri löner, för det mina vänner, det är pengar det.

Funderar på att köpa en ny data, men jag känner att det kanske är onödigt, men det vore ju kul.. kanske borde titta på en på internet, eller nej. eller jag har ju gjort mig förtjänt av den. Hmm.. kanske skulle klara kranskolan först dock ;)

Inga kommentarer: