lördag 6 mars 2010

Funderingar

Sitter här alldeles nyvaken och trevlig. Ska väl äta lite och gå och lägga mig igen, har inget bättre för mig just nu. Dessutom är jag helt slut.

Sitter och funderar lite på livet som varit.
I dag kan jag säga att jag mår bra.
Jag har ett jobb som jag gillar och som jag verkligen ville ha.
Jag gillade att jobba på begravningsbyrån men det är ganska skönt att gå och jobba med saker som inte förmedlar känslor. Utan bara är där.
Stålet bryr sig inte om hur jag mår eller hur jag känner.
Så när jag går hem är jag trött i kroppen inte i skallen, vilket känns jävligt bra.

Men självklart lämnar detta utrymme för andra känslor att leta sig fram. Sorgen efter råttorna, allt annat som jag har varit med om som nu inte trängs undan längre. Men jag vet att det är dags att ta tag i saker nu.

Men samtidigt kan jag koppla bort det på jobbet. Det hade jag svårt med på begravningsbyrån.

Så jag är glad i dag, men samtidigt sorgsen över dom jag förlorat.
Saknar Mipmip något sjukt och lilla Fearless och Shy
alla andra små råttor jag haft. Fan.

Nej men nu ska jag äta en väldigt sen frukost och sen tillbaka ner i sängen. Ska försöka drömma om något annat än flytande stål och schenkar och provtagare.

Inga kommentarer: