torsdag 7 januari 2010

I dag bestämde jag mig. Ska operera Fearless om en vecka. Blir på Roslagstulls djurklinik i stockholm. minst 3000 kr. fan vad det kostar, men det är värt varje krona.

Hennes tumör är inte så stor än och hon är så pass rossel fri att hon borde kunna sövas utan problem. Så vi ska vara inne 8.30 och så ska veterinären undersöka henne. Sen ska hon sövas. Usch.. Kommer ha ångest hela dagen.
Shy ska ju få somna på måndag eftersom hennes tumör är så stor nu och hennes lungor så pass dåliga att det inte är värt att söva henne eftersom riskerna blir för stora.
Men det känns så orättvist.

I dag har jag pratat massa med roslagstull i telefonen och sen varit nere på stan en kortis. självklart glömde juan att ge mig sitt kort så vart ingen katt mat i dag heller. Så måste verkligen köpa i morgon. Det svider det med. 800kr en säck med mat, man skulle kunna tro att det är en säck med guld.

Snart ska jag ut till mamma och pappa och käka middag, vilket ska bli jätte gott och trevligt. sen slutar juan jobba 22 och då kommer Emma också som ska sova här, så det blir full rulle hela dagen.

Men nu ska jag laga mat åt råttorna, som får mat lite tidigare än vanligt idag

Kommer bli populär mat i dag. En liten skvätt barnmat, majskolv, ärtor, spenat, ägg och räkor med skal på. Så det kommer bli städa bur i morgon.
När det ges räkor här hemma så får dom vara instängda i buren så dom inte lägger någon räka någonstans som sedan börjar lukta. Jippi. Glada råttor nu, sura råttor när jag kommer hem.

Mot rått rummet..
över och ut

Inga kommentarer: