tisdag 29 december 2009

Mellandagarna vart inte så underbara som jag trodde dom skulle bli.
Började jobba 17.00 i söndags. Hade en ganska stark värk i magen när jag gick till jobbet men jag vet att det brukar ge med sig.
vid 18.30 vart det bara värre. Stoppade i mig dexofen och alvedon och TENS maskinen.
Förstod redan då att även om inte smärtan vart värre så var jag tvungen att gå hem eftersom Dexofenen gör mig väldigt trött. Började ringa efter en vikarie. Smärtan vart bara värre och värre. när personen som skulle ta över kom så hade jag så ont att jag hade svårt att stå. Andningsövningarna och allt jag har satsat på att lära mig, gav jag till sist fullständigt fan i. Det värkte så jag trodde jag skulle dö.

Juan mötte mig, sen packade vi ihop mina saker och begav oss in till sjukhuset.
Självklart vart det Gyn som fick ta i det, som alltid. Jag kände igen smärtan till viss del men inte allting.det ilade i magen på något konstig sätt.

Fick träffa en bra läkare iallafall som undersökte mig och hittade en cysta på min äggstock och en större mängd vätska bakom livmodern.
Han mumlade om operation och la in mig med smärtstillande
Fick morfin men värken lös igenom det också. fan vad hemskt det var.

Men dagen efter beslutades att operation var in aktuellt då cystan satt bakom tarmarna på något sätt. Så vi ska försöka vänta på att den ska spricka av sig själv. Ska på koll om några dagar igen och se att den inte fortsötter växa.

Värken är fortfarande hemsk men jag kan kontollera den. Så jag skrev ut mig själv i går. Ingen ide att ligga kvar där och må piss. Så nu är jag hemma.

Dexofen hjälper mig, men det är tar inte bort smärtan helt men det är lättare att hantera den.
Jag vet inte vad jag ska göra med mig själv och min mage.

Ilsken

Inga kommentarer: